pondělí 18. března 2013

Prvních 14 dní s Paleem

Ahoj lidi!

Na úvod bych ráda řekla, že dnes mi začíná dovolená :o) Budu ji trávit v Lednici v hotelu a budu si užívat program - "Návrat ztracené energie 2013". Máme to s polopenzí a tak jsem sama zvědavá, jak to půjde skloubit s paleem.

Ano, ano paleo stále držím... Ptáte se, jak mi to jde? A co mi chybí? Jak se cítím? A jestli mám hlad? tak já vám to teda povím!! :)
Jde mi to dobře... Vlastně, co to kecám - Jde mi to přímo skvěle, báječné a vynikajícně!!
     Nechybí mi skoro nic - vločky, rýže, těstoviny (a já jsem velký milovník těstovin), prostě vše jde skvěle... Jediné po čem mé srdce touží a čeho se mu nedostává je káva s mlékem. Ovšem není to nic strašného (i když se těším až si dám řecký jogurt nebo nějaké dobré mlíčko z farmy :o)
     Cítím se taky dobře. Ano, byla jsem teď nemocná, ale jinak je mi fajn :)
Hlad nemám!!

A kdo chce vědět více pokračuje ve čtení :)
Byla jsem vystrašená, ale strašlivě!! Někde jsem četla, že první dny s paleem vás bude bolet hlava, jak tělo bude toužit po sacharidech!! Lidé mě strašili nedostatkem vlákniny ve stravě!! Všichni říkali: "Bez sacharidů to nejde" nebo taky "Tuky jsou přece špatné!!" A víte co? Po 14 dnech pozorování si myslím, že nemají pravdu....

      První dny mi nebylo dobře, to ano, ale hlavní příčinou bude má nemoc. Napadla mě viróza. Asi třetí den s paleem mě trochu bolela hlava, ale opět bych to přisoudila z velké většiny nemoci, která tou dobou trápila mé tělo už dva týdny....
     Jím mnohem více zeleniny než kdykoliv předtím a hlavně mi chutná?!?! Zelenina mi nikdy moc nejela, octové zálivky mi nikdy moc nešmakovali... Ale já si udělám čínský salát s majonézovým dipem a je mi skvěle! Proč? Protože můžu :D (faktem je, že jsem vyráběla domácí majonézu a vzhledem k mému stařičkému domácímu mixéru se stále nechtělo zdařit až nakonec se zdařilo a já měla doma najednou dvě krabičky od Ramy plné majonézy... Fúúú, kdyby mi někdo řekl, že mi majonéza poleze krkem, tak bych se mu vysmála :D Miluju majonézu, té se nikdy nemůžu přejíst... Jaká mýlka!! Můžu a velmi snadno!! :D )
   
Někdo se mě ptal, jak může vypadat takový můj paleo jídelníček... Tak jsem se rozhodla jeden svůj napsat :) - Hodnoty a váhy jsou přibližné, protože já nic nevážím, všechno dělám od oka :o)
     A co myslíte, že se děje s mojí postavou? Poslední čtyři roky jsem jedla dle zásad zdravého stravování - ovesné kaše, maso s rýží, kysané mléčné výrobky, celozrnné výrobky, těstoviny a hlavně málo tuku, že...
     A během 14 dnů palea jsem na váze, kterou jsem neměla minimálně 5 let!! Což mi činí neuvěřitelnou radost!!! (které ženě by to radost neudělalo?)
    Na druhou stranu je mi jasné, že z velké míry je to voda (protože jsem nemocná a necvičím) A taky na mých nohou je vidět, že tam voda chybí!! Což je jeden z hlavních důvodů, proč jsem do palea šla, aby mi to pomohlo odvodnit (s čímž docházím k lékaři)
     A druhá věc proč jsem do palea šla jsou alergie (v mém případě hlavně na pylová alergie, která mí znepříjemňuje jaro). Při pohledu z okna posledních 14 dní mi něco napovídá, že na jaro to nevypadá :D Takže v tomto směru nemám žádné první postřehy :o)

Verdikt:
Za mě má Paleo 1*, protože se cítím dobře, sytá a odvodněná - po x letech vidím, že mám kotníky :D 

32 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. a poznatek s odvodněním je dosti zajímavý, gratuluju k nové váze :)

      Vymazat
  2. Tenhle jídelníček by mi asi nejel.. 3 vejce a kokos? Já bych tam potřebovala rohlík :D nesním vajíčko bez ničeho :D Taky bych chtěla, aby mi zelenina začala chutnat :/
    Poslední věta rozesmála :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si myslela, že bez pečiva to nejde... Ale nepotřebuju ho, fakt, že ne :) Je to zvláštní a sama tomu nerozumím :D

      Vymazat
  3. Anonymní18.03.13 9:42

    Teda, mam velkou radost, že ti to tak krásně jde!!! Super!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, moc sa tomu paleu branim, nepaci sa mi to, ale povedz mi nieco viac o tom odvodneni. Mam s tym velke problemy. Ta voda sa ale vrati po case ze? Takze to asi nie je nic dlhodobe. Alebo ano?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se to (dle mně dostupných informací) pochopila tak, že s nízkým příjmem sacharidů se tělo zbaví podkožní vody... Myslím, že na trvalo? /a určitě ne všechny, nějaká míra podkožní vody je určitě zdravá - snad :D / Zatím teda návrat podkožní vody nepozoruji jen těsně před menses /neberu prášky, ale když jsem je brala, tak můj zadek vypadal jako údolí mega kráterů/ mi váha asi o 2 kila stoupla... Nadále to samozřejmě budu sledovat, protože je to jeden z důvodů proč paleo jím :) A budu informovat...

      Vymazat
  5. jo podle mě je taky 3 vajicko a kokos nepredstavitelna kombinace:-))

    OdpovědětVymazat
  6. Teda! Paleo mě stále láká, ale zatím jsem nepřekonala strach z tuků. Jídelníček se mi ale líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strach z tuků je asi velký problém, ale stačí skočit jednou za týden na váhu a zjistíš, že v tomhle není problém :D
      Já teda miluji máslo, sádlo a ořechy, takže jsem vlastně našla stravu, která mi odjakživa chutná a můžu si ji teď dopřát :D

      Vymazat
  7. Také mám z tebe moc velkou radost.
    Ať ti to jde stále tak dobře! :))

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem zvědavá, jaké účinky to bude mít dál a jak dlouho u toho zůstaneš, každopádně to zatím vypadá dobře. Držím ti palce!

    OdpovědětVymazat
  9. je skvělé, že se ti to tak zalíbilo :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ak ti paleo sedí je to super :-) ja som človek ktorý by skĺbil asi všetky štýly: niečo z nezdravého, niečo z vegetariánstva, raw stravy a rozhodne niektoré recepty aj z palea :-)
    A v Lednici si to uži! Ak si tam ešte nikdy nebola poprechádzaj pamiatky, je ich tam strááášne veľa a a v snehu je to čarovné :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Užij si dovolenou. V Lednici je krásně! Byla jsem tam hodněkrát a strašně ráda se tam vždy vracím :)

    A je super, že ti paleo takhle vyhovuje a sedlo ti to. Hlavně ty pokorky, co pozoruješ zní skvěle! :) Tak snad to pomůže i na alergii. Mě teda a pylovou alergii pomohlo už jenom to, že jsem začala jíst celkově zdravě :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vejce a kokos? To máš z paleolifestyle recept jako ta hnízdečka nebo je to jen smíchané do sebe? A všechno děláš na oleji/másle nebo jen samotné? Přijde mi to jako málo jídla, já bych měla hlad :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máslo zatím nejím /mléčný výrobek.../
      Na kokosovou omeletu přidám recept :o) a kokos dělám na kokosovém oleji, jinak smažím na sádle :) /domácím a nebo kvalitním / :)

      Vymazat
  13. Tak to je super, že si našla něco co ti vyhovuje :-) Jsem zvědavá na další postřehy :-) A užij si dovolenou!

    OdpovědětVymazat
  14. Všichni o tom tak mluvíte... No ještě budu chvíli odolávat, ale snad to i zkusím :D

    OdpovědětVymazat
  15. to je dobře že ti vyhovuje :)
    já bych se asi nevzdala vloček.. :D to by prostě nešlo
    a káva s mlékem? Co to třeba nahradit kokosovým? :) Sojové taky nemůžeš, vid..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si myslela, že bez vloček můj život skončí... a ejhle, vůbec mi nechybí :o)

      Vymazat
  16. Super, že ti to taky vyhovuje! :) Ale teda mě toho jídla připadne maličko, a jestli toto ti vyšlo na nějakých 8000kj, tak to já musím přijímat takových 20 000 :DD No nic, nebudu se děsit :D Ale teda to vejce s kokosem mě taky dostalo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začátky jsou většinou rozpačité... Myslím, že teď jím i něco více /ne teda dvakrát tolik, ale víc určitě :D /

      Vymazat
    2. na kalorie u palea se nesmíš dívat... Tuky mají větší energii a to 8kj a bílkoviny a sachry 4kj. proto i když má třeba méně jídla, tak má tuky ... A o tom to je. Tělo se dostane do stavu ketózy (když máš minimální příjem sachrů) a tělo začne brát energii z tuků, které musíš i přijímat ... pak začneš hubnout

      Vymazat
  17. Zdeni kafe s mlékem není problém, dej si do kávy kokosové mléko ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímalo by mě, kde kupuješ kokosové mléko? (To z DM je děsně drahé :o) ) Nebo se dá udělat domácí?

      Vymazat
    2. kokosové mléko koupíš v kauflandu a za příjemnou cenu 25 kč ;) a nově je i v albertu

      Vymazat
  18. Dá se vyrobit i domácí kokosové mléko, to jsem ještě nezkoušela. Kupuji ve Šparu nebo bylo i v JIP-u za 27 Kč a moc dobré, bohužel už jsem dlouho neviděla. Není to sice levné, plechovka 400 ml stojí cca 50 Kč, ale mně vydrží do kafe týden + jedno smoothie, takže si říkám, že to není tragedie. Jinak lze mléka i vyrobit, už jsem dělala i mandlové, ale nemám ty recepty ještě moc vykoumané, třeba doporučují z lískových ořechů a z kokosu. Asi mně to taky čeká... domácí je vždy lepší.

    OdpovědětVymazat
  19. mohla bych se prosím zeptat, kolik tak kilo jsi za ty 2 týdny zhubla? :) velmi by mě to zajímalo :) Paleo stravu začínám zkoušet, 4 dny jsem to vydržela, musím říct, že celý den jsem se cítila dobře, ale na večer mě vždycky bolela hlava, ale dneska jsem si dala kousek pizzy! :/ saakra! takže zítra od začátku! uf! :( to se mi stává furt

    OdpovědětVymazat
  20. ahoj, mám úplně stejné pocity. několik let se snažím zhubnout, jím padle těch zásad a nic, spíš jen přibírám a teď ? dopřávám si, ač bez sacharidů, a krása :) Hlad není, chuť není. prostě je to skvělé :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dotazy i připomínky :o)