středa 29. června 2016

Jak teď vlastně jím, když cvičím se Zuzkou?

Po tom včerejším nadšení z mých para(centi)metrů, přemýšlím nad tím, co všechno může mít na postavu vliv.
Je jasný, že pekáč buchet se peče v kuchyni, to už asi víme všichni. Jen se mi nechce věřit, že by za to mohla jen strava. Určitě má na to vliv i samotné cvičení, díky, kterému člověk chodí rovněji, svaly jsou aktivované a tak se při pohybu používají. Proto se za prvních 14 dní může být skok tak veliký, i když na váze to není vidět. Přijde mi to jako jediné možné vysvětlení.

Ale teď už k tématu tohoto příspěvku. Co tedy vlastně jím?

V prvé řadě bych chtěla upozornit na to, že jsem před 3 roky začala jíst podle pravidel palea, což mi svým způsobem změnilo život. K lepšímu samozřejmě :) Od svých 17 let jsem se doslova bála tuků, hodně jsem se jim vyhýbala a snažila jsem se je, v ideálním světě, vůbec nepozřít.
Klasický kulturistický jídelníček a sacharidové vlny se mnou taktéž nic neudělali a já byla nešťastná, že to nemá žádný vliv na mě ani na mou postavu.
Už jsem nevěděla, co dělat, aby se mi váha pohnula a postava byla hezčí a s menším množstvím tuku, tak jsem zkusila poslední naději a to paleo. A ejhle, ono mi to takto vyhovuje. Po prvních 14 dnech jsem byla v úplné euforii (ačkoliv dnes když na to koukám, tak to rozhodně nebylo ideální stravování), váha se hnula, tělu změna viditelně prospěla, a to jsem vlastně ani moc necvičila.

Ale člověk je tvor zvídavý a zkouší, co jeho tělo vydrží, a tak s postupem času jsem začala přidávat do jídla tučné výrobky (zakysaná smetana, smetana ke šlehání, řecké jogurty a sýry). Což mělo paradoxně za následek další úbytek váhy a já se cítila ještě líp.
Pak mě v životě potkalo několik změn a já se postupně vracela k "normálnímu jídlu" tam kousek chleba, tam knedlík, a podobně.

Nakonec jsem se dostala do fáze jím paleo, ale k němu jím i sacharidy v podobě brambor (to už se bavím o letošním roku). Za ty roky koketování a randění s paleem jsem se dostala do fáze "vlastně nejedu paleo, ale jím, tak jak mi vyhovuje", což mi očividně nesvědčilo. Váha poslední 2 roky nenápadně narůstala a já nějak nikde nezískala pocit a touhu s tím něco dělat. A tak jsem se ocitla zpět na začátku. Váha je zpět, tuk je zpět a já vím, že to tak nechci.

Ve chvíli, kdy jsem si koupila knížku se Zuzkou, tak jsem si řekla, že pojedu čistě. Hlavními složkami mého jídelníčku se staly vejce, maso, tučné mléčné výrobky a k tomu samozřejmě spousta zeleniny, troška ovoce a dostatek zdravých tuků z kokosu (ten vážně miluju ), olivového oleje, oliv a oříšků.

Jak obvykle vypadá můj den? 
Snídaně: 3 vejce s kokosem (omeleta), banán, 1PL zakysané smetany + kafe s plnotučným mlékem
Svačina: Ovoce
Oběd: Maso (velikostí přes celou nataženou dlaň) a k tomu hromada zeleniny + kafe s plnotučným mlékem
Svačina: Buchta (6x vejce, 3x banán, mandlová mouka, strouhaný kokos a sušené goji semínka - tu mám teď aktuálně), rozdělila jsem ji na 6 dílů a každý den jím jeden dílek
Večeře: Obvykle po cvičení - Maso (opět do dlaně), hromada zeleniny a po večeři si dám i 2 kostičky vysoko procentní čokolády (mám po cvičení a to se může :D)
 • Kromě kávy, piju vodu a to tak, že hodně vody, hodně, hodně, hodně vody
 • Svačiny jsem přidala poté, co jsem si zkusmo dala jídelníček do kalorických tabulek a zjistila jsem, že jím málo
Na jídlo se teď každý den těším :)
A jak to máte vy?
Zzdenika 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře, dotazy i připomínky :o)