pondělí 3. prosince 2012

Salát z čínského zelí se zakysanou smetanou

Zdravý, jednoduchý a levný salát :o) 
Ingredience:
  • 1 kus čínského zelí (pekingského)
  • 1 svazeček ředkviček
  • 1 pórek (svazek jarní cibulky)
  • 2 jablka
  • 1 zakysaná smetana (doporučuji tu, která má nejmíň složek ve složení - většinou je 12-15%) 
  • 2 lžíce křenu (pokud máte čerstvý a máte ho rádi, tak tam dejte čerstvý - taky stačí 2 lžíce - je to vyšší liga :o) )
  • sůl, pepř (případně petržel či jiná zelená tráva :D)
1) Zelí nakrájíme na nudličky (prostě jak to máte rádi). 
2) Pórek můžete nakrájet na kolečka, ale já jsem chtěla aby ve finále byly největší kousky zelí, takže jsem nejdřív pórek podélně rozkrojila na čtvrtiny a pak na plátky... Takže nakonec jsem neměla kolečka, ale každé kolečko bylo jakoby rozdělené na 4 kousky (jakoby jste naporcovali koláč - achjo, že já mám vždy tendenci vysvětlovat :D )
3) Ředkvičky a jablka nastrouháme na struhadle na jemno
4) Promícháme ingredience a dle chuti osolíme a opepříme
5) Smícháme smetanu a křen. Následně směs vmícháme do salátu 

Jedli jsme ho ještě 5 dní po "uvaření" a byl stále moc dobrý :o)

13 komentářů:

  1. Mňam mňam, to si někdy ráda udělám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju čínské zelí, pokud nějaké maličké seženu, tak si ten salát udělám ještě tento týden!

    OdpovědětVymazat
  3. Tyyyjo to musí být luxusní! Zkusim ho až budu doma, tam určitě 5 dní nevydrží :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám, že recept na salát má úspěch :D

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Se zakysanou smetanou??

      Vymazat
    2. A co ti na ní vadí? :-) Jde oto, jaký přístup použiješ. Já jedu paleo s občasným plísňovým sýrem +40% a se smetanou/šlehačkou do kávy 33% a víc, když najdu :-) A tvaroh polo-plnotučný. Přece nebudu pít jen kafe s vodou a občas si dám tvaroh s domácím jablečným pyré, nejsem žádná paleolitická žena z jeskyně, všeho s mírou :-)

      Vymazat
    3. Mě na tom nevadí nic, ale není to paleo :D :D Paleo nemá mléčné výrobky... :D

      Vymazat
    4. Njn, to je ten tvůj přístup.

      Vymazat
    5. Můj? To paleo přece říká, že se nesmí jíst mléčné výrobky...

      Vymazat
  6. To rozhodně vyzkouším, jednou jsem zkoušela s bílým jogurtem a taky nebyl špatný :) Děkuju za tip :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dotazy i připomínky :o)