pátek 3. července 2015

Kayla Itsines - Bikini Body Guide

... a to je trest za to, že jsem dlouho nepřidávala nic na blog. Jsem prostě umělec.... Podařilo se mi smazat můj včerejší článek, kterej jsem psala snad od pondělí... Jupííí :( (Proč na blogspotu není "koš"? Docela by se hodil, když se někdo "uklikne").

Samozřejmě, stejně ho už nikdy nenapíšu, ale chtěla bych zachovat aspoň obsah. 

Dostala jsem se do fáze, kdy bylo třeba se rozhodnout, co bude dál se mnou a s mým cvičením. Krásně to vyšlo tak, že studentům začínají prázdniny a mě čeká tohle rozhodování. 
Nakonec jsem si vybavila pár tipů a v počítači našla .pdf, které mám stažené asi někdy od ledna a které obsahuje cvičební program mladé australské trenérky. 
Kayla Itsines a její program Bikini Body Guide (BBG) se mi od počátku zdáli být fajn a říkala jsem si, že to je pohoda (to byl omyl) a bude to takové oddechové letní cvičení (letní možná :D ).

Přečetla jsem si o tom více (i o Kayle samotné) a moje sympatie byly stále vetší :) 

Princip je takový, že každý cvičební den máte dva sloupečky cviků a každý sloupeček cvičíte 7 minut, stále dokola, poté si zase nastavíte 7 minut a cvičíte druhý sloupeček cvičení a to celé 2x. Suma sumárum čistý čas cvičení je 28 minut. 
Když k tomu přidám zahřátí (cca 5 minut) + 3x 30 vteřin pauzu mezi jednotlivými koly + závěrečné protažení, tak se pohybuju někde kolem 40 minut čistého času na jedno cvičení. Což je dle mého taková fajn doba na domácí cvičení. 

Udělala jsem si tabulku, abych si mohla odškrtávat jednotlivá cvičení a jde se na to :) 

Kayla má nachystaný i přípravný měsíc, který by měl i ty největší lenochy zocelit a připravit na pořádnou makačku... Kdyby mi někdo řekl, že budu od pondělí až do čtvrtka chodit jako kačena, tak bych se mu vysmála.

Den 1 - 29.6.2015
Čekalo mě první cvičení z PRE-Training a s ním tedy nohy a cardio. Říkám si pohoda dřepy, výpady, výstupy na lavičku a do toho trocha skákání přes švihadlo.... Po prvním sedmi minutách jsem za sebou měla 30 dřepů, 48 výpadů, 100 skoků přes švihadlo a 24 výstupů na židli a už mě brutálně pálili nohy i zadek. Druhé kolo jsem odjela 1x a zbytek času jsem si dávala výdech a prošlapávala bolavé nohy, pak jsem si dala znovu první kolo a bum, zvrtla jsem si kotník při výstupech na židli, zkroutila se na zem a zůstala ležet jako podťatá. Poslední kolo jsem tedy vynechala (a vůbec se za to nestydím, no tak fajn, trochu se stydím).

     Ukázka prvního tréninku:
♥ 1. kolo (7 min.)  ♥ 2. kolo (7 min.) 
- 15 x Squats  - 24x Walking Lunges (12 per side) 
- 24x Stationary Lunges (12 per side)  - 15x Sumo Squats 
- 50x Skipping  - 24x Step Ups (12 per side) 
- 24x Knee Ups (12 per side)  - 50x Mountain Climbers (25 per side) 

U prvního kola jsem dala jedno opakování a druhé až po 50 přeskoků přes švihadlo, pak začal milosrdně zvonit budík :) 

Den 2 - 30.6.2015
Na úterní den byly instrukce jasné buď si dát 15 minut HIIT tréninku (Kayla doporučuje 30s sprintů/30s chůze a to stále dokola po dobu 15 minut) a nebo si dát 35-45 minut lehčího Cardio tréninku v podobě chůze, cyklistiky, nebo třeba eliptického trenažéru. 
Mě začínali bolet nohy i zadek, tak jsem nakonec vyrazila ven na procházku a za 40 minut jsem ušla nějakých cca 4 km. 

Den 3 - 1.7.2015
Hurááá, začínají prázdniny!!! :) A víte co já? Děsně, ale vážně děsně moc mě bolí zadek!!! A taky stehna!! Jo a mám střevní virózu... Neumím si odpovědět na to jestli moje rekonvalescence probíhala tak špatně kvůli dehydrataci organismu spojeného s nemocí nebo jestli je toto cvičení až takový mazec, ale bylo fakt děsný celý den dělat jakýkoliv pohyb s bolestí a do toho ještě muset "běhat". Cvičení jsem tedy vynechala.

Den 4 - 2.7.2015
Opět v plánu Cardio/HIIT, ale už jsem velká a poznám, kdy cvičit můžu a kdy radši ještě odpočívat. Taky jsme včera přivezli ze sklepa jednu skříň, kterou chci upravit a používat jako šatní. Dobrý "kardio" drhnout hodinu a půl skříň od prachu, malty a barvy (ta skříně nebyla původně naše, ale sousedů, kteří mi ji darovali za odvoz). Ještě teď pšikám, ale s mou alergií jsem tu skříň musela vyčistit hned... 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře, dotazy i připomínky :o)