čtvrtek 28. února 2013

56.den + Experiment

Ahoj lidi :o)

     Tak už máme konec února :) Taky se vám zdá, že to utíká až nadzvukovou rychlostí? Přijde mi, že před chvíli byl Nový rok! A bum, najednou je březen!

     Na druhou stranu to pro mě znamená, že jdu už jen dva týdny do práce a pak mě čeká až do konce března D.O.V.O.L.E.N.Á!!! Moooc se těším (no kdo by se netěšil, když poslední delší dovolenou měl v září, že? :o) ). Pojedeme se na 4 dny láznit do Lednice :o) To bude paráda, dokonce už máme i nějaké procedury - Chápete, jak moc se těším?? :) 
No, ale teď už k experimentu...
     Nevím, jak vy, ale já když mám nějaký zdravotní problém, tak se snažím hledat příčinu... Hodně nemocí (nemám teda zrovna na mysli virózu, která je prostě bacil, na který tělo nebylo připraveno) je způsobených stresem, shonem a nekvalitním stravováním... Třeba takové alergie, proč někdo alergie má a někdo ne? Dříve se tvrdilo, že městské děti to mají ze smogu, ale v dnešní době je množství alergií vyrovnané ve městech i na vesnicích... Tvrdilo se, že za to může nadměrná konzumace masa, potom někdo řekl, že za to můžou obiloviny a teď jsou to zase všemi oblíbená Éčka... Kde je pravda? Přijde mi, že výsledky studií, vždy budou takové, jaké zrovna potřebují politiky dané země... Takzvaně podle toho, co je módní!
      Nevím, jestli to víte, ale já mám alergii skoro na všechno :D Prach, peří, pyly, zvířecí srst, roztoči a svrbí mě jazyk po lískových oříšcích... Každý rok na jaře trpím svěděním nosu, očí, uší a někdy mě úplně strašlivě svědí horní patro (a věřte, že to nejde poškrábat!!!- mimochodem právě začalo něco kvést :D ). Pravidelně od půlky března do konce června u sebe nosím nezbytné kapesníky, Vincentku (na zvlhčení sliznice nosu) a taky prášky na alergii. Mnohem častěji se mi v tomto období objevují migrény... V létě se vlivem horka sníží průtok lymfy a otékají mi nohy... No řekněte mi, že se těmito s věcmi nedá nic dělat?
     A protože nesnáším být omezována, tak chci být zdravá (ale kdo nechce, že?) Takže jsem ochotná vyzkoušet VŠECHNO, co by mi mohlo pomoci... A tak mi nezbývá nic jiného než experimentovat :)
    V rámci toho, že jsem hledala informace o crossfitu jsem si nemohla nevšimnout, že je s crossfitem spojený jistý druh stravování, který přináší zajímavé výsledky... Jedná se o Paleo dietu. Naštěstí pro mě jsou už dostupné informace v češtině a slovenštině (protože kdyby nebyly, tak já se to nikdy nedovím :) ).
     Paleo slibuje upravení trávení, nárůst energie, zbavení se alergií a odplavení podkožní vody... Dokonce i upravení množství tuku v těle... A tak jsem se rozhodla to vyzkoušet - nejsem žádnej fanatik, ale na začátek bych chtěla držet striktní paleo a podrobit se nějakým potravinovým testům (třeba jestli reaguji na mléko nebo na ovesné vločky) a posléze upravit stravu dle toho, co mi bude doopravdy vyhovovat...
     Četla jsem i hodně diskuzí, hodně lidí se shoduje na tom, že jim paleo něco dalo (a to i za předpokladu, že se začali posléze stravovat "normálně") Nejvíc si stěžují ti, co to brali jako dietu a pak vše zase přibrali (poté, co začali jíst všechno) - klasikáááá :D :D
     Inspirovala jsem se z několika stránek a narazila na jeden super blog - Veselé Borůvky (najdete na něm recepty paleo, ale třeba i bezlepkové). Strašně se mi líbí přístup dívčiny a úplně jsem zhltla její poslední články o přestupu na paleo (už podruhé), a jaké s tím (ne)měla problémy... Doporučuji především tento článek, který mě vlastně inspiroval k dnešnímu nadpisu :o)
    Doma jsem vyhrabala vhodný bloček a hodlám si ještě užít poslední víkend (no jde hlavně o to, že jedeme k rodičům přítele a víte, jak to bývá na vesnicích... Asi bych takový začátek dlouho nevydržela a tak by experiment nepřežil ani první ví :D ). Jsem docela opatrná a tak poslední dva dny omezuji konzumaci sacharidů (vyřadila jsem pečivo ze svačinek...) A od pondělí na to najedu na 100%... Trochu se toho bojím a zároveň se na to těším, mám z toho velký respekt a zároveň jsem z toho nadšená a jsem strašně moc zvědavá na výsledky!!
Žijeme jen jednou!!
Mějme se rádi!!
A dělejte, cokoliv co uznáte za správné!!! 
Zzdenika

22 komentářů:

  1. Zdeni som zvedavá na tvoje postrehy. Mne sa paleo moc nepáči, vyslovene subjektivne, tak som zvedava co zistis. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já za sebe povídám, že paleo je to nejlepší, co mě v mém stravovacím režimu plném pokusů potkalo :-)

      Vymazat
    2. No tak já z něho taky neskáču radostí, ale ty křeče, co se mi poslední dobou objevují po snídani (vločky + mléko) ne dost štvou nehledě na to, že mám celé rozházené trávení... Jak říkám chci to zkusit striktně a uvidím, co bude dál (líbí se mi možnost udělat si potravinové testy a zjistit na co mé tělo špatně reaguje)
      A neříkám, že budu jíst paleo do smrti, ale zkušenost to může být k nezaplacení :)

      Vymazat
  2. No, tak to jsem zvědavá! Hlavně nebuď jak Fitness-girl, která "jedla paleo" s tím, že k snídani vločky, bez kterých to nejde, a jediné tuky, co jedla, byly ty z oříšků. O čočce raději nemluvím. BULLSHIT jak cyp, no. A samozřejmě paleo odsoudila. Naštěstí se vrátila ke svým chemickým proteinovým tyčinkám a celozrnnému pečivu a nikdo paleo veřejně už hyzdit nebude ;)
    Ale ty máš vždycky všecku teorii našprtanou, tak jsem zvědavá na praxi ;) Chceš přidat do mé paleo skupiny na FB, kdybys měla dotazy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pošli pozvánku!!!
      První dotaz bude proč ořechy jo a semínka ne? :D :D
      Jako chápu arašídy (luštěnina) ale proč ne semínka? Vím že je to rostlinné, ale jde to normálně utrhnou a třeba dýňové semínko je součást zeleniny zvané dýně :D

      Vymazat
    2. Já semínka jím, proč bys je nemohla jíst? To je zas asi jeden z přístupů k paleu. Zkoušela jsem hledat na netu, našla jsem totok http://www.paleorecepty.cz/seznam-povolenych-potravin/

      Vymazat
    3. Zajímavé je že vyloženě slunečnicový olej se nedoporučuje (více zdrojů)
      Ale jinak jsem hodně hledala na slovenských stránkách o paleu...
      http://www.paleo-center.com/rozdelenie-potravin/semena-a-nestabilne-tuky - píšou tam, že semena obsahuji fytáty (+odkaz o fytátech) a taky prozápalové (kdybych věděla, jak to říct po našem :D ) omega 6 (Omega 6 - tieto mastné kyseliny sú z chemického hľadiska nestabilné a majú tendenciu v ľudskom organizme oxidovať, vďaka čomu majú prozápalový charakter)
      Taky že hodně záleží na poměru omega 3: omega 6...
      Pravděpodobně budu první 4 týdny držet striktní paleo a pak zkusím, co mi dělá špatně pomocí potravinového testu... (nejspíš semínka zařadím)
      Zajímavé je, že konkrétně k chia semínku jsem nenašla zmínku, ale řekla bych, že dle jeho složení a schopnostem (zahušťování) je do palea dobré. Ačkoliv třeba lněné semínko se vůbec nedoporučuje (teď už mám bordel v tom, co jsem kde četla... )

      Vymazat
    4. Tak ja seminka dam 2x mesicne do salatu nebo vcera zrovna do zeleniny na masle. moc to neresim az tak dopodrobna. ale uz jsem zjistila, ze kdyz vyradim tucne jogurty, je to lepsi. nicmene mleko do kafe stale, to by nebylo fina kafe, ac to micham jeete s carem :) hlavne si predem vymysli co nakoupit, ale nepis si jidelaky, jez podle chuti ale jen paleo potraviny. a uvidis, ze je to nejlesi zivotni styl :)

      Vymazat
    5. Caro bys ale neměla vůbec, že? :D :D
      V neděli bude velký nákup :D Já teda kafe bez mlíka (smetany) taky nerada :D

      Vymazat
    6. Tak pij kafe se smetanou 33% :) J vydržela měsíc, ale to mléko mi tam chutná líp. Nebo s tím máslem, no. Tak ty bys ani kafe neměla, notebook a světlo z lampy bys mít neměla, budík bys mít neměla,... mamuty bys lovit měla !! ...prosímtě, neřeš to tolik :-D

      Vymazat
    7. tak já kafe piju, že mi chutná... Měsíc to vydržím :D
      Šák mě znáš, já všechno řeším - a to tak, že velmi moc :D
      To jsem ti chtěla zrovna napsat, že taková hrdinka, abych to pila s máslem teda nejsem :D :D

      Vymazat
    8. Problém je v hlavě, nevím, co je na máslu v kafi špatného, ač já to tedy ještě neukuchtila; šak do pravé čokolády (horké tekuté) se máslo také dává a nikomu nevadí. Holt se nesmíš bát zkoušet a prorážet stereotypy.

      Vymazat
    9. V čokoládě se to hezky promíchá - v kafi zůstanou oka, jak v polívce :D :D Nebo ne? :D

      Vymazat
  3. Super, že chceš taky zkusit paleo stravu, mě to vyhovuje a k normálnímu stravování se už ani vrátit nechci. Je jasný, že když to někdo bere jako dietu, tak má pak po návratu k normální stravě zase všechno zpátky no :D Ale já jsem to právě brala jako změnu stravy, ne jako žádnou dietu, a daří se mi s ní i dál přibírat, což chci :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně zase pomáhá dávat dolů gram po gramu při maximálním udržení energie pro sportovní výkony ;) Paleo je prostě super-všestranné :)

      Vymazat
    2. Tak jako né, že by se mi nelíbilo shodit :D
      Ale primárně mi půjde o ty alergie a o zlepšení lymfatického toku (který pravděpodobně do jisté míry může za to, že se mi váhy sune velmi pomalu :) )
      Jinak se mi líbí, že dokážeš s paleem nabrat (což je v tvém případě správné :) Právě, že jsem četla, že paleo ti upraví tělesnou váhu do normy :o)

      Vymazat
  4. letí to no...
    dovolenou si jistě užiješ :) do Lednice bych se chtěla podívat! a paleo recepty jsou super:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já budu testovat jestli je super i paleo životní styl :)

      Vymazat
  5. Tu Lednici ti závidím, tak je nádherně!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, proto jsme to vybrali jako místo dovolené (a taky tam vzplanula naše láska :o)

      Vymazat
  6. Lednici ti závidim, bude to parádní :-)
    Na paleo jsem zvědavá, koukej se hlásit! :-) Já chtěla zkusit bezlepkovou, ale odradily mě ty peníze :-( Což by tady bylo asi ještě horší :-D. Ale jednou aspoň jednu prubnu, prostě mě to láká si to vyzkoušet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozkaz kapitáne, budu se hlásit!!
      Spíš jde o to, že když děláš bezlepkovou, tak nahrazuješ jednu mouku druhou, ale kdyby jsi ji nenahradila? A místo mouky třeba používala kokos? víš jak to myslím, že jo? :D
      Tak tak Paleo mě prostě láká vyzkoušet :o)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, dotazy i připomínky :o)